Krizová a úrazová linka
KRIZOVÁ LINKA
„Krizovou linku“ zabezpečuje OSŽ jako časově nepřetržitý právní servis pro členy OSŽ, zejména při vzniku mimořádné události, při organizování a provozování drážní dopravy a jiných mimořádností (dopravní nehody) vyplývajících z pracovněprávních vztahů, za účelem právní ochrany a oprávněných zájmů členů OSŽ. Jedná se o formu prvotního právního poradenství.
Postup při MU:
1) NEVYPOVÍDAT (ani do protokolu zaměstnavatele, vyšetřujícího orgánu nebo policie).
Nejdůležitější právo zaměstnanců při vzniku mimořádné události je právo NEVYPOVÍDAT a to s ohledem na jejich psychický a fyzický stav v souvislosti s MU.
2) Volat KRIZOVOU LINU nebo předsedu ZO OSŽ – telefonní čísla jsou dostupná pouze členům po přihlášení.
_______________________________________________________________________________________________________________________
ÚRAZOVÁ LINKA
„Úrazovou linku“ zabezpečuje OSŽ (svazoví inspektoři BOZP) jako časově nepřetržitý poradní a informační servis pro členy OSŽ, při vzniku pracovního úrazu, zejména pokud se dá očekávat hospitalizace nad 5 dní nebo úraz s následkem smrti.
Postup při MU:
1) Volej ihned, zejména v případě pracovního úrazu, kdy se dá očekávat hospitalizace nad 5 dní, nebo úrazu s následkem smrti (každá prodleva ohlášení snižuje možnost řádného a objektivního šetření). Telefonní čísla jsou dostupná pouze členům po přihlášení.
2) Pořizuj fotodokumentaci.
3) Pozornost zasluhují i ,,neuznané“ pracovní úrazy nebo škody na zdraví. Nikdy to nevzdávej, řešení můžeme hledat společně!
Svazoví inspektoři BOZP jsou benefitem pro členy OSŽ.