1) Zpráva o BOZP u OŘ Praha – byla připomínkovaná prohnilá podlaha ve společné místnosti v ŽST Zadní Třebaň. ZO OSŽ ŽST Beroun podnikne nutné kroky k odstranění závady. Ze strany zaměstnavatele není v této záležitosti žádná iniciativa.

2) Zaměstnavatel předložil návrh katalogu prací, který je možné do konce roku připomínkovat. Bližší informace po přihlášení na těchto stránkách.

3) Hradlaři – při kolektivním vyjednávaní se podařilo snížit týdenní hodinovou normu na 36. Případný nedostatek hradlařů bude vyřešen v roce 2020, kdy dojde pod Prahou ke zrušení dvou hradel a přesunu zaměstnanců na hradla pod PO Beroun. V následujících letech, tj. cca v roce 2022, dojde k modernizaci úseku Karlštejn – Beroun a tím pádem k další úspoře hradlařů.

4) PO Beroun bude od 1.1. 2020 rozšířen o další trať ze Zdic do Protivína s výhledem na přesun dálkového řízení této tratě z DOZ Březnice do Berouna na pracoviště RDP.

5) Od 1.1. 2020 bude probíhat školení zaměstnanců v režii SŽDC. Plánované školící centrum (učebny) v Praze – Libni se z důvodu příliš vysokých nákladů odkládá do dalšího roku a provizorní učebny vzniknou v Praze Smíchově.

6) Vzhledem k tomu, že s Jihomoravským krajem nebyla zatím uzavřena dohoda o uznávání jízdních výhod ČD, očekává se vyhlášení stávkové pohotovosti pro vlaky objednané Jihomoravským krajem.

7) Kolektivní vyjednávání pokračuje a zatím dojednaný finanční nárůst se údajně pohybuje objemově okolo 5 %.

Případnou stávku za zachování jízdních výhod naše organizace ZO OSŽ ŽST Beroun plně podporuje a jsme ochotni a připraveni se přidat k jakékoliv protestní akci.